ΓΛΩΣΣΑ Ενότητα 9 «Συσκευές Συσκευές Συσκευές» (Οδηγίες χρήσης – Πάμε μια βόλτα στον Γουέμπι; )

TAJIDI

Το κείμενο του βιβλίου μας αναφέρεται σε διάφορους διαδικτυακούς τόπους, τους οποίους συστήνει στα παιδιά ο Γουέμπι, ένα φανταστικό πλάσμα (World Wide Web Παγκόσμιος πληροφοριακός ιστός). Στις ηλεκτρονικές διευθύνσεις που προτείνει, τα παιδιά μπορούν να βρουν εκπαιδευτικές και ψυχαγωγικές δραστηριότητες. Μπορούν να αναζητήσουν πληροφορίες για επιστημονικά θέματα, διαγωνισμούς, εκδηλώσεις, κατασκευές κλπ. Ακόμα, τα παιδιά μπορούν να διασκεδάσουν με , ανέκδοτα, παιχνίδια, ζωγραφιές, κουίζ, αινίγματα και άλλα.

webi

κλικ λοιπόν στις ιστοσελίδες …

http://www.junior.gr/

http://www.mathitis.gr/

http://www.imeakia.gr/

http://www.netkids.gr/

http://www.asprilexi.com/

http://family.go.com

http://spaceplace.nasa.gov

ΚΛΙΚ ΕΔΩ ——->>>Πώς ψάχνω στο Διαδίκτυο

ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ

Οι τελικές προτάσεις

Όταν μια δευτερεύουσα πρόταση αρχίζει με έναν από τους τελικούς συνδέσμους να και για να, λέγεται τελική. Μπροστά από το ( για να ) βάζουμε κόμμα.

Οι τελικές προτάσεις πήραν την ονομασία τους από την αρχαία ελληνική λέξη «τέλος» που σημαίνει σκοπός.

telikes_protaseis

Π. χ. Σε προσκαλώ στο σπίτι μου, για να δούμε τηλεόραση ή σε προσκαλώ στο σπίτι μου να δούμε τηλεόραση.

Με το να αρχίζουν όχι μόνο τελικές προτάσεις, αλλά και βουλητικές. Για να τις ξεχωρίζεις, πρέπει να ξέρεις ότι το να των βουλητικών προτάσεων δεν μπορεί να γίνει για να.

boylitikes

Π.χ. Κάθισε λίγο να ξεκουραστείς. (για να ξεκουραστείς)
Μπορώ να πάρω το στιλό σου; (εδώ το να δεν μπορεί να γίνει για να)
Οι τελικές προτάσεις δεν παίρνουν κόμμα πριν από το να, γιατί είναι συμπλήρωμα του ρήματος.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Δεν πρέπει να μπερδεύεις τις τελικές προτάσεις που αρχίζουν με το να με τις προτάσεις που αρχίζουν επίσης με το να και είναι αντικείμενα ρημάτων.
Π. χ. μου είπε να φύγω(η πρόταση να φύγω δεν είναι τελική, γιατί δεν εκφράζει σκοπό. Είναι αντικείμενο του ρήματος είπε)

PROTASEIS_TEL_BOYL

ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ

ΠΩΣ ΔΙΝΟΥΜΕ ΟΔΗΓΙΕΣ – ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ ΤΗΣ ΠΡΟΣΤΑΚΤΙΚΗΣ

Οδηγίες δίνουμε χρησιμοποιώντας είτε:
προστακτική ενεστώτα ή αορίστου , πχ : Ακούτε προσεκτικά τις οδηγίες ή ακούστε προσεκτικά …

υποτακτική ενεστώτα ή αορίστου , π.χ : Να ακούτε τις οδηγίες ή να ακούσετε τις οδηγίες προσεκτικά

οριστική ενεστώτα , π.χ : Ακούμε τις οδηγίες προσεκτικά….

Επίσης θα πρέπει να θυμάσαι :

α) να μη μπερδεύεις τα η, ει, ι, υ, οι. Θα πρέπει να σκέφτεσαι πώς σχηματίζουν την υποτακτική. Π.χ.: αγαπήστε-να αγαπήσω,(αγαπώ το ρήμα) δανείστε-να δανείσετε(δανείζω το ρήμα), γνωρίστε-να γνωρίσετε(γνωρίζω το ρήμα)
β) να ξέρεις ότι η κατάληξη -είτε στο β΄πληθυντικό πρόσωπο γράφεται πάντα με ει και ε: κατεβείτε, περιποιηθείτε, στρωθείτε κλπ
γ) Στο σχηματισμό της προστακτικής των σύνθετων ρημάτων πρέπει να ξέρουμε ότι ΔΕΝ παίρνουν αύξηση. Π. χ. θα πούμε ανάλαβε στην προστακτική και όχι ανέλαβε, επίλεξε και όχι επέλεξε.

glossa_kafetiera

ΚΛΙΚ——ΑΣΚΗΣΕΙΣ —>>
PROSTAKTIKH

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s